19. Розв’язуємо задачі 9 на складання проектів у
середовищі Скретч
Задача 1. Кругообіг води в природі.
Склади
модель кругообігу води в природі, яка демонструє відповідний процес руху
води під дією сонця та інших природних процесів. Передбач, що прое?:т
запускається натисненням кнопки Пуск і завершується
натисненням кнопки Стоп (мал. 19.1).
|
Мал. 19.1
План виконання
Для
виконання завдання склади план. Для цього скористайся таблицею План_Природа, що зберігається в иалиХ
Алгоритми. До кожного із зазначених етапів запиши дії, які слід
виконати для його реалізації (мал. 19.2).
|
Вибір прогрлмного середовища
|
Дії. які слід иІПсіІІІТІІ
|
ПрочіІІЛІІІ умову іліилиня дані ід очіміаннії ікгіульїа і
Виконання
завдання
Виконай завдання,
спираючись на контрольний список з файла Спи сок природа,
що зберігається в папці Алгоритми. Записуй процес виконання
завдання, щоб можна було повернутись до попереднього кроку:
|
У
моєму проекті будуть використані такі об’єкти (мал.19.1): кнопки Пуск
(1), Стоп (2);___________ (3)_________ (6)__________ (4)__________ (5), фон
сцени
(7), написи на кнопках (8)
|
Зображення: об’єкта Сонце об’єкта Фон сцени інших об’єктів
|
отримаю
з бібліотеки зображень Скретч
намалюю у
вбудованому графічному редакторі
знайду в Інтернеті
|
Сплановано
такі події:
розпочати роботу програми; метод —
натиснення кнопки Пуск;
зупинити роботу
програми; метод — натиснення кнопки Стоп; рух крапель пари та стрілок; метод — повторення
команд зміни вигляду; показувати модель постійно; метод — використання
команди Завжди
|
Виділено
такі підзадачі проекту:
1) зупинка програми за допомогою натиснення
кнопки Стоп;
2) запуск програми за допомогою натиснення
кнопки Пуск;
3) зміна вигляду сонця;
4)
рух стрілок і краплин;
5)
відображення слів;
6)
зміна зовнішнього вигляду хмаринки---------------------------------------------------------------
|
Складено
алгоритм розв’язування задачі у вигляді блок-схеми (мал. 19.3).
|
Рухати краплини і стрілки
+
Показати слова
Змінювати вигляд хмаринки
Складено
програми, що реалізують події з об’єктами проекту:
|
Краплини
(3) і стрілки (6)
|
Проект
збережено з іменем Кругообіг
Прізвище. Його
запущено на виконання та перевірено його відповідність умові задачі. А саме,
побудована модель демонструє повторення: під дією сонячного тепла вода
випаровується, піднімається з теплим повітрям угору, охолоджується,
збирається у хмари, випадає у вигляді дощу у водойму
|
Задача 2. Відгадай мелодію.
Завдання. Склади проект, за яким при
натисканні на кнопку Старт з’являється вигляд сцени,
на якій розміщено три кнопки з номерами мелодій. Після натискання кнопки з
номером мелодії розпочинає звучати одна із трьох, запускається таймер —
цифри від 1 до 5 змінюються послідовно, відображається один із трьох виглядів
сцени. За цей час користувач має натиснути кнопку з назвою почутої мелодії.
Якщо назва мелодії обрана неправильно — гра припиняється, якщо правильно —
кнопка з номером та назвою зникають, і гру можна продовжувати далі.
1. Сплануй проект.
2. Реалізуй створений план у середовищі Скретч.
|
Обери вказівку Файл/Новий. Додай до проекту об’єкт: кнопка Старт. Для цього виконай імпорт нового образу з папки Речі {Things) — кнопка Button. Перейди в режим редагування кнопки та в графічному редакторі надпиши
потрібне слово. Зміни його розмір до потрібного.
1. Аналогічно додай інші об’єкти: кнопки з
назвою та номером мелодії 1, кнопки із назвою та номером мелодії 2. кнопки з
назвою та номером мелодії 3.
2. Додай зображення фону сцени та імпортуй ще
три нові образи фону.
3. Додай об’єкт Таймер — цифру 0 із набору Літери (Letters) та п’ять нових образів — цифри від 1 до 5.
4. Визнач методи та склади програми для подій:
1) розпочати гру;
2) натиснути кнопку із назвою мелодії;
3) грати мелодію;
4) приховати кнопку та напис;
5) змінити вигляд сцени;
6) задати роботу таймера, який змінює
відображення часу від 1 до 5.
|
Добери, виконавши перевірку на практиці, яку
програму із запропонованих може виконувати кожен з уведених до проекту
об’єктів.
|
|
Обрані
програмне ссредокнщс для с і кореним інформаційної моделі
середовище
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий