понедельник, 25 апреля 2016 г.


3.Етикет електронного листування

Як користуватися адресною книгою та створювати списки розсилання?
Роботу з великою кількістю електронних листів від різних адресатів можна організувати ефективно. Доцільно скласти список людей, з яки­ми ви постійно листуєтесь, та внести їх електронні адреси до адресної книги. Адресна книга призначена для зберігання на поштовому сервері різних відомостей про адресатів: адреси електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо. У разі потреби можна внести на сторінку нотаток будь-які додаткові відомості.
Для роботи з адресною книгою призначена вказівка Контакти. Записи, що додані до
Коли адресна книга заповнена, то можна замість введення елек-
тронної адреси в полі листа
Кому або Копія скористатися списком
адрес, що розкривається. Адреса, вибрана з адресної книги, автома-
тично вставиться до заголовка листа.
Часто на практиці одного листа потрібно відправляти кільком адре-
сатам. Для прискорення такого процесу можна об’єднати адреси в гру-
пи під одним іменем (мал. 3.2), а потім за допомогою однієї вказівки
розсилати повідомлення за всіма адресами групи.
Ф                                 <£.'-У-            гмІІеЛриІиЬ тедьАг пгі ■■«■■»»■*■*■■■■« ДщіД
Гїшуі дотасш
Керування групами
Нив група                                                    Сіїнргм
Всі нмгвг'н                З
^ Редагувати групи )
Мал. 3.2
Що передбачає етикет, електронного листування?
В Інтернеті існує неформальний кодекс поведінки, за яким певним чином регулюється спілкування користувачів між собою — етикет електронного листування. Згідно з ним необхідно керуватися такими правилами:
     чітко формулювати тему повідомлення та не лишати поле Тема порожнім;
     свою думку в листі висловлювати коректно, співрозмовника не критикувати й не повчати, не прийнято погано писати про третю особу;
     завжди перевіряти правопис електронного повідомлення;
     завжди завершувати лист стислим підписом користувача, у яко­му, крім прізвища та імені, можна зазначати телефон або інші контактні дані;
     не рекомендується відправляти великі за обсягом вкладення до листа;
• вчасно відповідати на кожне особисте повідомлення. Якщо ти за­йнятий і не можеш дати розгорнуту відповідь, доцільно підтверди­ти одержання листа та пообіцяти відповісти найближчим часом;
     у відповіді на повідомлення залишати його фрагменти — тобто цитувати найсуттєвіші частини листа
Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики
ід англ. a smile — посмішка), або емотикони (від англ. слів emotion — емоція та icon — образ) (табл. 3.1).
Таблиця 3.1
\
Смайлики
Значення
:)
Посмішка; не сприймайте мене занадто серйозно
:(
Сумна або сердита особа
;)
Щаслива особа, що підморгує
:D
Занадто широко відкритий рот (від сміху)
> (///) <
Цукерка
:-е
Розчарування
Яких правил слід дотримуватися для безпечного

електронного листуванняі
Електронна пошта часто використовується для інформаційних атак рекламодавців. Листи, що містять такі повідомлення, належать до спа­му, а люди, які займаються їх розсиланням, називаються спамерами.
Спамом називають небажані електронні листи, тобто пошту, що над­ходить без згоди користувача.
Щоб убезпечити себе від спаму, дотримуйся таких правил:
         не зазначай свою електронну адресу на сумнівних сайтах;
      якщо спам все-таки потрапив до твоєї поштової скриньки, ніколи не відповідай на ці повідомлення й не користуйся вказаними в них посиланнями.
Як можна впорядковувати листи в електронній скриньці?
Електронна скринька на будь-якому поштовому сервері містить на­бір стандартних папок, наприклад, Вхідні, Відправлені, Видалені та ін. Для ефективної роботи з листами можна створювати додаткові вкладені папки аналогічно до структури папок на дисках.
Для внесення змін у структуру папок електронної скриньки слід обрати вказівку Керування папками (шал. 3.3). При цьому можна ство­рювати нові папки в папці Вхідні, перейменовувати раніше створені папки або видаляти їх за допомогою відповідних інструментів.
ЦДОТР Р'"ІГ.І^ИІ ИІЩІ ‘С’ 1'П ~Г й] '
р     гші -■л-д .-.ііі        і                       Сси.
.                                                Піл                                      и*ріґвлпміиитііин
Створити
Редагувати
[ Видалити
Керування папками
Мал. 3.3
Щоб перемістити листи до потрібної папки, слід відмітити ці листи й обрати вказівку Перенести до. У списку наявних папок необхідно обрати ім’я потрібної папки (мал. 3.4).
і 'Нягтспя шил»
Пір*сті Пидігтя
|ПГ г-ДІ ТІ--1» Г*гіісЬ*ТЙВ*.ҐП^*1 ПГС ■ ■ ґ..і‘ііі^' .
Перемістити ДО

*                            І\йИІ  Р
■ / ф
■■■■ Л
Мал. 3.4

Вправа 1. Робота з адресною книгою.
Завдання. Створи в адресній книзі групу Однокласники, внеси до адресної книги електронні адреси однокласників, що працюють ліво­руч і праворуч від тебе. Відправ листа з темою Адресна книга всім адре­сатам групи Однокласники.
1.       Відкрий вікно браузера, перейди на головну сторінку поштового серве­ра mail.ukr.net, введи свій логін та пароль доступу до поштової скриньки й натисни кнопку Увійти.
2.       У вікні твоєї поштової скриньки обери вказівку Контакти, далі вказівку Редагувати групи.
3.       У полі Нова група введи назву Однокласники й натисни кнопку Створити (мал. 3.5).
Керування групами
Нова    оі»     шир ■
створи^
Мал. 3.5
Обери вказівку Додати контакт.

Комментариев нет:

Отправить комментарий